tirsdag 7. september 2010

Et Oslo uten Carl I. Hagen - er et Oslo i harmoni

I går sto Carl I. Hagen skulder ved skulder med den mye omtalte Christian Tybring-Gjedde og lanserte sitt kandidatur til å bli hele Oslo sin nye ordfører. De to har mer enn en klein sideskill til felles: begge er nemlig uttalte motstandere av et flerkulturelt samfunn. Begrunnelsen til Carl I. Hagen er at han savner seg selv i politikken. Etter et raskt dykk i arkivet må jeg ærlig innrømme at jeg ikke savner han i det hele tatt. Og det tror jeg heller ikke at befolkningen i Oslo gjør.

Carl i Hagen har nemlig uttalt at ”et samfunn uten etniske minoriteter er et samfunn i harmoni”. Det er på sin plass å minne Carl Ivar på at 26 % av Oslos befolkning har minoritetsbakgrunn. FrPs ordførerkandidat mener altså at en fjerdedel av Oslofolket bidrar til å gjøre hovedstaden til et verre sted å bo. En tragisk holdning fra en mann som håper på å bli hele byens borgermester.

Carl I. Hagen er kritisk til minoriteter generelt, og muslimer spesielt. Det skal du ha, Carl Ivar, du er i alle fall ærlig. I din tale til Levende Ord sommeren 2004 sa du nemlig:
”Vi kristne er veldig opptatt av barn. La de små barn komme til meg, sa Jesus. Jeg kan ikke skjønne at Mohammed har sagt det samme. I tilfelle han måtte ha sagt det samme, måtte det være: La de små barn komme til meg, slik at jeg kan utnytte de i min kamp for å islamisere verden. De har på lik linje med Hitler, klarlagt for lenge siden at den langsiktige planen er å islamisere verden. De er på god vei, de er kommet langt inn i Afrika og er på god vei i Europa. Og da må vi ta til motmæle.”

Jeg er helt sikker på at jeg har AUF i Oslo, og resten av landets AUFere  i ryggen når jeg lover deg at vi skal ta til motmæle! Vi skal ta til motmæle mot deg, dine grumsete holdninger og ditt kandidatur som ”hele” Oslos ordfører.

Carl Ivar; det er mulig at Oslo ikke er et samfunn i harmoni i dag, men det er ikke på grunn av innbyggerne med minoritetsbakgrunn, det er i så fall på grunn av mennesker som deg og dine meningsfeller. Derfor skal vi vinne tilbake hovedstaden neste år. Fordi i det fargerrike Oslo er det plass til alle, bortsett fra Carl I. Hagens brunstripete holdninger!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så sant! Et godt innlegg av deg Åsmund. Kan ikke skjønne at han gidder å prøve engang. Det er det latterligste. Oslos egentlige ordfører er rød, og fra Arbeiderpartiet!

Anonym sa...

vi trenger flere sterke stemmer som deg åsmund! I kampen mot fremmedfiendtlighet må vi alltid stå oppreist, og det er herlig å lese ditt kraftige og sylskarpe innlegg:)

Tonje Granmo sa...

Det er sant det du skriver Åsmund:) Og veldig bra skrevet:)

Anonym sa...

Åsmund, du er genial. Jeg er stolt over å ha deg som nestleder for verdens beste organisasjon!:)